Opis kursu
Jest to szkolenie zaawansowane pokazujące w praktyce, jak korzystać z technik przeznaczonych do analizy szeregów czasowych. W szczególności mogą się przydać, gdy jako analitycy jesteśmy odpowiedzialni za dostarczenie prognoz na kolejny okres, a jednocześnie mamy dane historyczne za wcześniejsze miesiące, tygodnie. Metody te w łatwy sposób uchwycą zjawisko sezonowości, dopasują się do trendu, wychwycą efekt zdarzeń jednostkowych lub efekt wcześniejszych działań marketingowych. Czy nie dokładnie takiej techniki potrzebuje analityk, od którego wymaga się zaprognozowania poziomu sprzedaży w kolejnym tygodniu? Czy poziom zużycia prądu w gospodarstwach indywidualnych w danym dniu, nie zależy jednocześnie od pory roku, dnia tygodnia, występowania święta, prognozowanej temperatury? Jak z jednej strony wypracować sobie odpowiednie podejście do każdej z technik, aby nie wywiodła nas na manowce, a z drugiej strony umiejętnie zwiększać dokładność prognoz, w szczególności, gdy wykonujemy ich bardzo dużo? Taka wiedza i biegłość może okazać się bardzo cenna także dla osób zlecających prognozy.