Opis kursu
Przedstawienie na jedynym wykresie zależności lub podobieństw pomiędzy wieloma produktami, markami czy atrybutami jest atrakcyjną możliwością dla osób wykonujących analizy marketingowe. Tego typu wykresy są zarówno przyjazne w interpretacji dla badacza czy prezentacji dla decydenta, jak i zwyczajnie łatwiejsze do zamieszczenia w raporcie. Zwłaszcza jeżeli alternatywą jest prezentacja złożonych tabel i wielu powiązanych ze sobą wykresów. W jaki sposób prawidłowo zamienić dużą liczbę zmiennych w kilka prostych wymiarów, a jednocześnie jak najlepiej odwzorować pierwotne zależności? Jakie techniki statystyczne zastosować w tym celu i jak prawidłowo zinterpretować ich wyniki? Jak zaprezentować złożone relacje na wykresie i jak taki wykres odczytać? Uczestnicy znajdą odpowiedzi na te i inne pytania w trakcie kursu, którego celem jest intensywne wprowadzenie uczestnika w techniki skalowania, redukcji wielowymiarowości i metody tworzenia map percepcyjnych. Kurs przeprowadzi uczestników przez analizę korespondencji, skalowanie optymalne, analizę czynnikową i głównych składowych, aż do skalowania wielowymiarowego.