Opis kursu
Kurs dotyczy praktycznych aspektów wykorzystania technik analizy danych w selekcji klientów do kampanii marketingu bezpośredniego. Analitycy kierujący kampaniami do dużej liczby klientów naciskani są na taki dobór klientów do kampanii, aby z okresu na okres zwiększyć ich wartość. Wiedza biznesowa w tym procesie jest kluczowa, ale można ją dodatkowo wesprzeć. Jeżeli ma się odpowiednie dane na temat historii zachowań klientów, modelowanie grup docelowych może być strzałem w dziesiątkę - zwrot z kampanii wzrośnie. Ale odpowiednie wykorzystanie modeli predykcyjnych to też wiedza. Praca nad modelami predykcyjnymi to ciągły proces – z jednej strony zawsze mogą lepiej przewidywać zachowanie klientów, z drugiej wymagają odświeżenia w ciągle zmieniających się realiach biznesowych. Podczas udoskonalania modeli ważne jest, aby analityk świadomie wybierał techniki analityczne, mając świadomość, jak pracują oraz jakie mają względem siebie przewagi. W ramach kursu uczestnicy dowiedzą się, jak działają m.in. zaawansowane algorytmy klasyfikacyjne czy algorytmy indukcji reguł, a także jak ich używać, monitorować efekty i wdrażać do systemów kampanijnych.