MC 2b – Analityczny wybór grup docelowych do kampanii marketingu bezpośredniego.

Centrum Szkoleniowe SPSS

///

MC 2b - Analityczny wybór grup docelowych do kampanii marketingu bezpośredniego.

Cel kursu

Kurs dotyczy praktycznych aspektów wykorzystania technik analizy danych w targetowaniu kampanii marketingu bezpośredniego. Analitycy kierujący kampaniami do dużej ilości klientów naciskani są na taki dobór klientów do kampanii, aby z okresu na okres zwiększyć ich wartość. Wiedza biznesowa w tym procesie jest kluczowa, ale można ją dodatkowo wesprzeć. Jeżeli ma się odpowiednie dane na temat historii zachowań klientów, modelowanie grup docelowych może być strzałem w dziesiątkę. Zwrot z kampanii wzrośnie. Ale odpowiednie wykorzystanie modeli predykcyjnych to też wiedza. Praca nad modelami predykcyjnymi to ciągły proces – z jednej strony zawsze mogą lepiej przewidywać zachowanie klientów; z drugiej wymagają odświeżenia w ciągle zmieniających się realiach biznesowych. Podczas udoskonalania modeli ważne jest, aby analityk świadomie wybierał techniki analityczne, mając świadomość jak pracują oraz jakie mają względem siebie przewagi. W ramach kursu uczestnicy dowiedzą się jak pracują m.in. zaawansowane algorytmy klasyfikacyjne czy algorytmy indukcji reguł oraz jak ich używać, monitorować efekty i wdrażać do systemów kampanijnych.

1

Profil uczestnika

Kurs adresowany jest do osób, które chcą tworzyć lub tworzą analityczne modele predykcyjne do targetowania kampanii marketingu bezpośredniego.

2

Umiejętności zdobywane podczas kursu

  • Wiedza na temat wykorzystania technik data mining we wsparciu kampanii marketingu bezpośredniego
  • Umiejętność tworzenia grup docelowych z wykorzystaniem technik klasyfikacyjnych i algorytmów asocjacyjnych
  • Wiedza na temat wpływu ograniczeń operacyjnych i uwarunkowań biznesowych na budowę modeli
  • Ocena jakości procesu tworzenia grup docelowych
  • Zapoznanie z różnymi podejściami do integracji z systemami do operacyjnego zarządzania kampaniami
  • Znajomość zasad monitorowania skuteczności kampanii i oceny ich skuteczności
3

Program zajęć

  1. Kampanie marketingu bezpośredniego – wprowadzenie.
  2. Budowa modeli klasyfikacyjnych na potrzeby typowania grup docelowych.
  3. Zaawansowane aspekty budowy modeli klasyfikacyjnych:
    1. budowa modeli hybrydowych opartych o kilka technik modelowania,
    2. klasyczne modele typu „odpowie/nie odpowie”, a klasyfikacja do jednej z wielu alternatywnych kategorii,
    3. użycie technik regresyjnych w klasyfikacji,
    4. wybór klientów do jednej z kampanii w kontekście równoległego użycia wielu modeli,
    5. koszty błędnej klasyfikacji i ich wpływ na typowanie klientów,
    6. przygotowanie modeli przed ich przekazaniem do trybu produkcyjnego.
  4. Budowa modeli rekomendacji produktowych z użyciem indukcji reguł asocjacyjnych:
    1. kampanie wychodzące a kampanie przychodzące i ich wpływ na postać modelu,
    2. budowa modeli z użyciem algorytmów indukcji reguł asocjacyjnych,
    3. ocena jakości i użyteczności budowanych reguł,
    4. kryteria szeregowania rekomendacji,
    5. tworzenie list rekomendacji,
    6. przenoszenie modeli tworzących listy rekomendacji do trybu produkcyjnego.
  5. Wykorzystanie modeli w adresowaniu działań do klientów;
    1. integracja modeli z systemami zarządzania kampaniami,
    2. sposoby podejścia do testowania efektywności modeli,
    3. wybrane aspekty monitorowania jakości i trwałości modeli produkcyjnych.
4

Forma pracy

Autorski program szkoleniowy Predictive Solutions, bazujący na 25 latach doświadczenia pracy z danymi ilościowymi.

Dostarczamy oryginalne podręczniki wydane przez nasze wydawnictwo i materiały kursowe przygotowane przez ekspertów Predictive Solutions.

Kursanci otrzymują imienne certyfikaty uczestnictwa.

Kursy standardowe prowadzone są tylko w formie zdalnej ze względu na sytuację epidemiczną.

Wszystkie szkolenia odbywają się na praktycznych use case’ach w formie warsztatów przy użyciu komputerów.

Szkolenie trwa 16 godzin lekcyjnych (2 dni po 8h)

5

Polecane kursy uzupełniające

Dla zainteresowanych pogłębieniem wiedzy z zakresu przygotowania danych i tworzenia danych analitycznych:

Porozmawiaj o szkoleniach

Zadzwoń: 797 727 090


Z nami warto!

szkolenia-icon1

Praktyczna wiedza

Aktywnie dostosowujemy programy kursów do zmieniających się realiów i wyzwań badacza.
szkolenia-icon2

Uznani eksperci

Wykładowcy to praktycy analizy danych, których wiedza i praktyka są gwarancją jakości kursów.
icon-spss82px

25 lat doświadczenia

Predictive Solutions to najbardziej doświadczony dostawca programów IBM SPSS i szkoleń.
szkolenia-icon3

Autorski program

Szkolenia Predictive Solutions bazują na 25 latach doświadczenia w pracy z danymi ilościowymi.
szkolenia-icon4

Oryginalne materiały

Każdy uczestnik otrzymuje imienny certyfikat i merytoryczne materiały kursowe w języku polskim.
szkolenia-icon5

5000 przeszkolonych osób

Szkolenia o różnym poziomie zawansowania, od kursów z podstaw statystki do szkoleń z data mining.

Współpracują z nami