MC 3a – Pozycjonowanie z wykorzystaniem map percepcyjnych i technik skalowania optymalnego.

Centrum Szkoleniowe SPSS

///

MC 3a - Pozycjonowanie z wykorzystaniem map percepcyjnych i technik skalowania optymalnego.

Cel kursu

Pokazanie na jednym wykresie, jak marki, produkty plasują się wobec siebie było zawsze atrakcyjne dla osób wykonujących analizy marketingowe. Łatwo je przedstawić decydentom, zamieścić w prezentacji, raporcie. Jest to dużo bardziej atrakcyjne i łatwiejsze do propagowania niż pokazywanie kilkudziesięciu wykresów, tabel porównujących marki pod względem jednej cechy. Motywy tworzenia takich wykresów są jasne, ale jak odpowiedzialnie i odpowiednio zredukować dużą lub bardzo dużą liczbę cech do jednego lub dwóch wymiarów? Jak różne cechy współtworzą jeden wymiar? Czy mają wpływ na drugi wymiar? Jak nasza marka pozycjonuje się względem innych? Jak interpretować takie dwuwymiarowe wykresy zwane biplotami? Jak je tworzyć?

Celem kursu jest intensywne wytłumaczenie i przećwiczenie wykorzystania wielowymiarowych technik redukcji opisu do tworzenia map percepcyjnych. Od analizy czynnikowej, analizy głównych składowych poprzez analizę korespondencji do nieliniowej analizy korelacji kanonicznych.

1

Profil uczestnika

Kurs przeznaczony jest dla osób samodzielnie wykonujących analizy marketingowe. Uczestnicy powinni posiadać znajomość podstaw obsługi programu IBM SPSS Statistics / PS IMAGO PRO i zagadnień statystycznej analizy danych w zakresie omawianym na kursach średniozaawansowanych.

2

Umiejętności zdobywane podczas kursu

  • Zapoznanie z procesem tworzenia map percepcyjnych od przygotowania danych do ostatecznej wizualizacji
  • Umiejętność doboru technik i ich parametrów w zależności od użytych danych
  • Wiedza z zakresu wykorzystania technik skalowania optymalnego
  • Umiejętność wizualizacji wyników analiz na biplotach
3

Program zajęć

  1. Wprowadzenie do analizy czynnikowej i analizy głównych składowych.
  2. Analiza głównych składowych i analiza czynnikowa.
  3. Przykłady wykorzystania analizy czynnikowej do budowy map percepcyjnych.
  4. Wprowadzenie do technik skalowania optymalnego.
  5. Analiza korespondencji.
  6. Omówienie wyników analizy korespondencji.
  7. Analiza głównych składowych dla danych jakościowych (CATPCA).
  8. Nieliniowa analiza korelacji kanonicznych (OVERALS).
  9. Mapy percepcyjne oparte o średnie.
4

Forma pracy

Autorski program szkoleniowy Predictive Solutions, bazujący na 25 latach doświadczenia pracy z danymi ilościowymi.

Dostarczamy oryginalne podręczniki wydane przez nasze wydawnictwo i materiały kursowe przygotowane przez ekspertów Predictive Solutions.

Kursanci otrzymują imienne certyfikaty uczestnictwa.

Kursy standardowe prowadzone są tylko w formie zdalnej ze względu na sytuację epidemiczną.

Szkolenie trwa 24 godzin lekcyjnych (3 dni po 8h)

5

Polecane kursy uzupełniające

Dla zainteresowanych zagadnieniami budowy produktu optymalnego w oparciu o preferencje konsumentów:

Porozmawiaj o szkoleniach

Zadzwoń: 797 727 090


Z nami warto!

szkolenia-icon1

Praktyczna wiedza

Aktywnie dostosowujemy programy kursów do zmieniających się realiów i wyzwań badacza.
szkolenia-icon2

Uznani eksperci

Wykładowcy to praktycy analizy danych, których wiedza i praktyka są gwarancją jakości kursów.
icon-spss82px

25 lat doświadczenia

Predictive Solutions to najbardziej doświadczony dostawca programów IBM SPSS i szkoleń.
szkolenia-icon3

Autorski program

Szkolenia Predictive Solutions bazują na 25 latach doświadczenia w pracy z danymi ilościowymi.
szkolenia-icon4

Oryginalne materiały

Każdy uczestnik otrzymuje imienny certyfikat i merytoryczne materiały kursowe w języku polskim.
szkolenia-icon5

5000 przeszkolonych osób

Szkolenia o różnym poziomie zawansowania, od kursów z podstaw statystki do szkoleń z data mining.

Współpracują z nami