Centrum Szkoleniowe SPSS
///
MC 3a - Pozycjonowanie z wykorzystaniem map percepcyjnych i technik skalowania optymalnego.
Cel kursu
Pokazanie na jednym wykresie, jak marki, produkty plasują się wobec siebie było zawsze atrakcyjne dla osób wykonujących analizy marketingowe. Łatwo je przedstawić decydentom, zamieścić w prezentacji, raporcie. Jest to dużo bardziej atrakcyjne i łatwiejsze do propagowania niż pokazywanie kilkudziesięciu wykresów, tabel porównujących marki pod względem jednej cechy. Motywy tworzenia takich wykresów są jasne, ale jak odpowiedzialnie i odpowiednio zredukować dużą lub bardzo dużą liczbę cech do jednego lub dwóch wymiarów? Jak różne cechy współtworzą jeden wymiar? Czy mają wpływ na drugi wymiar? Jak nasza marka pozycjonuje się względem innych? Jak interpretować takie dwuwymiarowe wykresy zwane biplotami? Jak je tworzyć?
Celem kursu jest intensywne wytłumaczenie i przećwiczenie wykorzystania wielowymiarowych technik redukcji opisu do tworzenia map percepcyjnych. Od analizy czynnikowej, analizy głównych składowych poprzez analizę korespondencji do nieliniowej analizy korelacji kanonicznych.
Profil uczestnika
Kurs przeznaczony jest dla osób samodzielnie wykonujących analizy marketingowe. Uczestnicy powinni posiadać znajomość podstaw obsługi programu IBM SPSS Statistics / PS IMAGO PRO i zagadnień statystycznej analizy danych w zakresie omawianym na kursach średniozaawansowanych.
Umiejętności zdobywane podczas kursu
- Zapoznanie z procesem tworzenia map percepcyjnych od przygotowania danych do ostatecznej wizualizacji
- Umiejętność doboru technik i ich parametrów w zależności od użytych danych
- Wiedza z zakresu wykorzystania technik skalowania optymalnego
- Umiejętność wizualizacji wyników analiz na biplotach
Program zajęć
- Wprowadzenie do analizy czynnikowej i analizy głównych składowych.
- Analiza głównych składowych i analiza czynnikowa.
- Przykłady wykorzystania analizy czynnikowej do budowy map percepcyjnych.
- Wprowadzenie do technik skalowania optymalnego.
- Analiza korespondencji.
- Omówienie wyników analizy korespondencji.
- Analiza głównych składowych dla danych jakościowych (CATPCA).
- Nieliniowa analiza korelacji kanonicznych (OVERALS).
- Mapy percepcyjne oparte o średnie.
Forma pracy
Autorski program szkoleniowy Predictive Solutions, bazujący na 25 latach doświadczenia pracy z danymi ilościowymi.
Dostarczamy oryginalne podręczniki wydane przez nasze wydawnictwo i materiały kursowe przygotowane przez ekspertów Predictive Solutions.
Kursanci otrzymują imienne certyfikaty uczestnictwa.
Kursy standardowe prowadzone są tylko w formie zdalnej ze względu na sytuację epidemiczną.
Szkolenie trwa 24 godzin lekcyjnych (3 dni po 8h)
Polecane kursy uzupełniające
Dla zainteresowanych zagadnieniami budowy produktu optymalnego w oparciu o preferencje konsumentów:
Porozmawiaj o szkoleniach
Zadzwoń: 797 727 090