Centrum Szkoleniowe SPSS
///
MC 2a – Segmentacja rynku i profilowanie klientów
Cel kursu
Kurs dotyczy praktycznych aspektów wykorzystania technik analizy danych w segmentacji i profilowaniu. Sam opis danych zazwyczaj nie jest wystarczający do tego, aby wyniki były dla nas przydatne lub inspirujące. Trudno również jest przeglądać dziesiątki stron wykresów w celu wyciągnięcia odpowiednich wniosków. Aby uniknąć takiej sytuacji, przydatna może być wielowymiarowa analiza danych. Jedne z nich są bardzo przydatne do segmentacji, która pozwala na zredukowanie dużej ilości danych i zwrócenie ich w formie merytorycznie interpretowalnych profili respondentów. Takie profile, poprawnie wykonane, mogą być bardzo użyteczną i wartościową wiedzą. W ramach kursu uczestnicy nauczą się samodzielnie wyodrębniać segmenty za pomocą szeregu technik grupowania. Druga część kursu skupi się na profilowaniu, czyli opisie wyodrębnionych grup. W tej części kursu poruszone zostaną m.in. praktyczne aspekty wykorzystania algorytmów drzew decyzyjnych.
Profil uczestnika
Kurs adresowany jest do osób, które chcą nauczyć się prowadzenia segmentacji z wykorzystaniem technik analitycznych.
Umiejętności zdobywane podczas kursu
- Wiedza na temat roli technik wielowymiarowych w procesie budowy segmentów
- Zapoznanie z procesem wyodrębniania grup za pomocą analizy skupień
- Wiedza na temat sposobów określania liczby i oceny spójności wyodrębnionych grup
- Umiejętność określania profili dla uprzednio wyodrębnionych grup
- Ocena efektywności procesu segmentacji
Program zajęć
- Segmentacja – wprowadzenie:
- wyodrębnianie segmentów – techniki grupowania, .
- profilowanie segmentów – techniki klasyfikacyjne.
- Techniki grupowania – hierarchiczna analiza skupień..
- Praktyczne wykorzystanie hierarchicznej analizy..
- Ocena jakości grupowania i wpływu poszczególnych zmiennych na proces grupowania..
- Profilowanie wyników grupowania z wykorzystaniem zmiennych, które nie były używane w procesie segmentacji..
- Techniki grupowania – analiza skupień metodą k-średnich..
- Praktyczne wykorzystanie analizy k-średnich..
- Wykorzystanie centrów skupień zdefiniowanych zewnętrznie w procesie grupowania..
- Dodatkowe zagadnienia analizy k-średnich. .
- Techniki grupowania – dwustopniowe grupowanie..
- Technik klasyfikacyjne – drzewa klasyfikacyjne..
- Praktyczne wykorzystanie drzew klasyfikacyjnych CHAID i CART..
- Opis profili segmentów..
- Wykorzystanie drzew klasyfikacyjnych do przypisywania obiektów do grup..
- Praktyczne przykłady dodatkowych zastosowań algorytmów drzew. .
Forma pracy
Autorski program szkoleniowy Predictive Solutions, bazujący na 25 latach doświadczenia pracy z danymi ilościowymi.
Dostarczamy oryginalne podręczniki wydane przez nasze wydawnictwo i materiały kursowe przygotowane przez ekspertów Predictive Solutions.
Kursanci otrzymują imienne certyfikaty uczestnictwa.
Kursy standardowe prowadzone są tylko w formie zdalnej ze względu na sytuację epidemiczną.
Wszystkie szkolenia odbywają się na praktycznych use case’ach w formie warsztatów przy użyciu komputerów.
Szkolenie trwa 24 godzin lekcyjnych (3 dni po 8h)
Polecane kursy uzupełniające
Dla zainteresowanych zagadnieniami pozycjonowania produktów i marek:
Dla zainteresowanych zagadnieniami budowy produktu optymalnego w oparciu o preferencje konsumentów:
Dla zainteresowanych zasadami wizualizacji wyników analiz i umiejętnością tworzenia własnych form wizualizacji:
Dla zainteresowanych automatyzacją zadań i zaawansowanymi przekształceniami na danych:
Dla zainteresowanych projektowaniem i realizacją badań ankietowych:
Porozmawiaj o szkoleniach
Zadzwoń: 797 727 090