Centrum Szkoleniowe SPSS

///

MC 1 - Przygotowywanie danych, podstawowe analizy, raporty

Cel kursu

Praca analityka w obszarze wykonywania analiz marketingowych kusi ciekawymi tematami badań, możliwością wykazania się kreatywnością, poczuciem możliwości wpływania na kształt marek, produktów, strategii firmy, czy wybieranego modelu biznesowego. Może być jednak również bardzo żmudna, monotonna, niewdzięczna, czasami frustrująca, kiedy pod koniec pracy okaże się, że popełniliśmy błąd i musimy wrócić do początku. Analityk, pracujący na danych spędza ok 80% czasu nad ich przygotowaniem. Przyjmując tę informację, krytycznie ważne staje się, aby na początku drogi bycia analitykiem zdobyć jak najsolidniejsze umiejętności radzenia sobie z danymi. Wszystko po to, aby praca na danych nie zajmowała 99% czasu.

Bazując na praktycznych przykładach, zaprezentujemy uczestnikom kolejne etapy pracy analityka – od przygotowania danych do prowadzenia podstawowych analiz i przygotowania raportów. W trakcie szkolenia dużo uwagi poświęcimy interpretacji uzyskiwanych wyników badań marketingowych i wyciąganiu praktycznych wniosków z analizy.

1

Korzyści wynikające z ukończenia kursu

Pozyskanie wiedzy w stopniu umożliwiającym samodzielną pracę w programie IBM SPSS Statistics / PS IMAGO PRO oraz wykonywanie podstawowych analiz marketingowych.

2

Oczekiwane przygotowanie słuchaczy

Podstawowa znajomość obsługi komputera.

3

Umiejętności zdobywane podczas kursu

  • Tworzenie i opis zbiorów danych
  • Pobieranie danych w różnych formatach
  • Łączenie danych pochodzących z różnych źródeł
  • Przygotowanie danych do analizy
  • Podstawowe techniki analizy danych
  • Prezentacja wyników analiz i raportowanie
4

Program zajęć

  1. Pobieranie danych z różnych źródeł
  2. Opis danych i ich wstępne przygotowanie
  3. Łączenie danych z różnych plików
  4. Operacje na danych (agregacja, selekcja itp.)
  5. Transformacje zmiennych, tworzenie nowych zmiennych
  6. Czyszczenie zbiorów danych
  7. Wprowadzenie do podstawowych technik analiz danych – analiza rozkładu jednej zmiennej z użyciem tabel i wykresów
  8. Analiza współzależności z wykorzystaniem tabel krzyżowych
  9. Tworzenie, edycja i zarządzanie raportami w oknie wynikowym oraz interpretacja wyników analiz
  10. Podstawowe techniki raportowania
  11. Przenoszenie wyników do PS IMAGO Designer
5

Forma pracy

Autorski program szkoleniowy Predictive Solutions, bazujący na 25 latach doświadczenia pracy z danymi ilościowymi.

Dostarczamy oryginalne podręczniki wydane przez nasze wydawnictwo i materiały kursowe przygotowane przez ekspertów Predictive Solutions.

Kursanci otrzymują imienne certyfikaty uczestnictwa.

Kursy standardowe prowadzone są tylko w formie zdalnej ze względu na sytuację epidemiczną.

Szkolenie trwa 24 godzin lekcyjnych (3 dni po 8h)

6

Polecane kursy uzupełniające

Dla zainteresowanych pogłębianiem wiedzy dotyczącej analiz marketingowych o wykorzystanie technik wielowymiarowych:

Dla zainteresowanych wielowymiarowymi technikami analizy danych:

Porozmawiaj o szkoleniach

Zadzwoń: 797 727 090


Z nami warto!

szkolenia-icon1

Praktyczna wiedza

Aktywnie dostosowujemy programy kursów do zmieniających się realiów i wyzwań badacza.
szkolenia-icon2

Uznani eksperci

Wykładowcy to praktycy analizy danych, których wiedza i praktyka są gwarancją jakości kursów.
icon-spss82px

25 lat doświadczenia

Predictive Solutions to najbardziej doświadczony dostawca programów IBM SPSS i szkoleń.
szkolenia-icon3

Autorski program

Szkolenia Predictive Solutions bazują na 25 latach doświadczenia w pracy z danymi ilościowymi.
szkolenia-icon4

Oryginalne materiały

Każdy uczestnik otrzymuje imienny certyfikat i merytoryczne materiały kursowe w języku polskim.
szkolenia-icon5

5000 przeszkolonych osób

Szkolenia o różnym poziomie zawansowania, od kursów z podstaw statystki do szkoleń z data mining.

Współpracują z nami