Opis kursu
Prowadząc badania marketingowe opisujemy zachowania, preferencje i postawy klientów za pomocą wielu powiązanych wzajemnie zmiennych. Prezentowane na kursie techniki wielowymiarowej analizy statystycznej pozwalają uwzględnić jednocześnie wiele cech opisujących zjawiska i wydobyć ukrytą w nich strukturę zależności. Techniki wielowymiarowej analiza danych mogą służyć również do przewidywania zachowań klientów w oparciu o przygotowany model predykcyjny. W trakcie szkolenia zaprezentujemy analizę regresji liniowej. Typowe przykłady takiego modelowania to przewidywanie wartości transakcji, przewidywanie dochodu klienta, czy przewidywanie wartości klienta w oparciu o dane historyczne. Pokażemy także jak korzystać z analizy głównych składowych techniki wykorzystywanej w badaniach marketingowych do budowania map percepcyjnych służących do pozycjonowania marek ocenianych przez konsumentów. Omówimy też analizę czynnikową, która jest techniką pokrewną do analizy głównych składowych.