MC 2. Analiza rynku przy użyciu technik wielowymiarowych

Szkolenie z linii MC (Szkolenia marketingowe)

Opis kursu

Opis kursu

Prowadząc badania marketingowe opisujemy zachowania, preferencje i postawy klientów za pomocą wielu powiązanych wzajemnie zmiennych. Prezentowane na kursie techniki wielowymiarowej analizy statystycznej pozwalają uwzględnić jednocześnie wiele cech opisujących zjawiska i wydobyć ukrytą w nich strukturę zależności. Techniki wielowymiarowej analiza danych mogą służyć również do przewidywania zachowań klientów w oparciu o przygotowany model predykcyjny. W trakcie szkolenia zaprezentujemy analizę regresji liniowej. Typowe przykłady takiego modelowania to przewidywanie wartości transakcji, przewidywanie dochodu klienta, czy przewidywanie wartości klienta w oparciu o dane historyczne. Pokażemy także jak korzystać z analizy głównych składowych techniki wykorzystywanej w badaniach marketingowych do budowania map percepcyjnych służących do pozycjonowania marek ocenianych przez konsumentów. Omówimy też analizę czynnikową, która jest techniką pokrewną do analizy głównych składowych.

Czas trwania

Czas trwania

  • Szkolenie trwa 24 godziny lekcyjne (3 dni po 8 godzin)

Program zajęć

Program zajęć

  • Wprowadzenie do analiza regresji liniowej – cel analizy i przykładowe obszary zastosowań,
  • Analiza korelacji – przypomnienie podstawowych pojęć,
  • Regresja liniowa dwóch zmiennych – interpretacja i ocena jakości modelu,
  • Regresja liniowa wielu zmiennych – podnoszenie skuteczności wyjaśniania,
  • Wprowadzanie zmiennych nominalnych do analizy regresji,
  • Analiza czynnikowa i analiza głównych składowych – wprowadzenie,
  • Etapy analizy czynnikowej i analizy składowych głównych,
  • Metoda wyodrębniania czynników i określanie liczby czynników,
  • Rotacja czynników i interpretacja wyników,
  • Wyliczanie wartości czynnikowych i tworzenie ocen opartych o czynniki,
  • Użycie głównych składowych w analizie regresji,
  • Zastosowanie analizy czynnikowej w pozycjonowaniu produktów,
  • Wykorzystanie analizy czynnikowej w analizie danych ze skal Likerta.

Szkolenia na zamówienie

 Szkolenia na zamówienie

Szkolenie może zostać zrealizowane na indywidualnie zamówienie – zdalnie lub w siedzibie Klienta. Jego program może zostać dostosowany do indywidualnych potrzeb. 

Zapytaj

Kursy uzupełniające

Polecane kursy uzupełniające

Dla zainteresowanych wiedzą z zakresu segmentacji i profilowania: MC 2a .Segmentacja rynku i profilowanie klientów

Dla zainteresowanych budową modeli klasyfikacyjnych typujących klientów do kampanii marketingowych: MC 2b. Analityczny wybór grup docelowych do kampanii marketingu bezpośredniego

Dla zainteresowanych zagadnieniami pozycjonowania produktów i marek: MC 3a. Pozycjonowanie z wykorzystaniem map percepcyjnych i technik skalowania optymalnego

Dla zainteresowanych zagadnieniami budowy produktu optymalnego w oparciu o preferencje konsumentów: MC 3b. Kształtowanie produktów i segmentacja rynku w oparciu o preferencje konsumentów

Dla zainteresowanych zasadami wizualizacji wyników analiz i umiejętnością tworzenia własnych form wizualizacji: ST 2a. Wizualizacja informacji z użyciem raportów tabelarycznych i wykresów

Dla zainteresowanych wizualizacją i raportowaniem wyników analizy danych: OB 2a. PS IMAGO PRO / IBM SPSS Statistics. Praca z danymi, wizualizacje, tworzenie i publikowanie raportów.

Informacje dodatkowe

Informacje dodatkowe

 

profil uczestnika

 

wykorzystywane oprogramowanie

 

Umiejętności zdobywane podczas kursu

Profil uczestnika

Szkolenie adresowane jest do osób zajmujących się badaniami marketingowymi, zainteresowanych wykorzystaniem wielowymiarowych technik statystycznych w analizach rynku.

Wykorzystywane oprogramowanie

PS IMAGO PRO / IBM SPSS Statistics.

Umiejętności zdobywane podczas kursu:

  • Przygotowanie danych pod kątem wykorzystania w omawianych technikach analitycznych,
  • Zapoznanie z analizą danych z wykorzystaniem takich technik, jak regresja liniowa, analiza głównych składowych, analiza czynnikowa,
  • Przewidywanie wartości zmiennej w oparciu o zestaw zmiennych wyjaśniających,
  • Poszukiwanie ukrytych wymiarów z pomocą analizy głównych składowych i analizy czynnikowej,
  • Konstruowanie skali do pomiaru postaw i ocen klientów,
  • Prawidłowe wnioskowanie na podstawie uzyskanych wyników.

Kontakt

Porozmawiajmy

o szkoleniu dopasowanym do Twoich potrzeb

Chętnie odpowiemy na twoje pytania, skontaktuj się z nami w sprawie oferty

Filip Krzystanek

Analityczne Rozwiązania Biznesowe

bankowość i finanse, ubezpieczenia, windykacja, e-commerce, agencje badawcze, usługi konsultingowe, media i reklama, IT, szkolenia

Filip Krzystanek

Menedżer

 +48 797 727 092

Ustawienia dostępności
Zwiększ wysokość linii
Zwiększ odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Większy kursor